středa 27. srpna 2014

Ministra Dienstbiera vyzve v senátních volbách kladenská profesorka Šrámková

Kladno – Oblíbená a zkušená učitelka českého a německého jazyka na kladenském gymnáziu Mgr. Jana Šrámková (1950, střelec), vyzve jako nestranická kandidátka v senátních volbách ministra Jiřího Dienstbiera.

Jiří Dienstbier mladší / foto:Petr Vilgus


Jana Šrámková chce nabídnout občanům ve volebním obvodu Kladno*
-znalost místních problémů,
-zkušenost s mnohaletou prací ve školství a
-zdravý rozum při řešení problémů.

Podporuji bez výmluv návrhy -RekonstrukceStátu-


Ke své kandidatuře Jana Šrámková uvedla, „dlouho jsem váhala, zda moje zkušenosti a názory mohou zaujmout spoluobčany. Myslím si, že vzdělání dětí potřebuje větší podporu politiků. Jako žena mohu nabídnout jiné životní zkušenosti než muži mezi politiky a především zdravý rozum na místo ideologických pouček a stranických šarvátek“.

Jana Šrámková se zájmem sledovala práci úspěšných kladenských rodáků v senátu Petra Pitharta a Elišky Wágnerové (roz. Bušové).

Ke svému případnému působení v senátu Jana Šrámková uvedla, „pokud má mít senát smyl, pak jako hlídač vlády. V současnosti má ČSSD v senátu většinu, která činí každou diskuzi předem zbytečnou. V případě zvolení chci působit ve školském výboru.“

Senátní kampaň nestraničky Jany Šrámkové (oficiálně kandidována KAN) bude úzce spojena s komunální kandidátkou Lepší Kladno, která sdružuje kladenské osobnosti i členy menších stran. Její finanční rozsah bude uměřený.

(*město Kladno a cca 70 obcí a měst z okresů Kladno a Praha-západ)

ŽIVOTOPIS


Mgr. Jana Šrámková, nar. 12.12.1950 - profesorka na kladenském gymnáziu od roku 1988, vyučuje český a německý jazyk - nestranička, v minulosti členka Strany zelených a ODA - rozvedená, má dospělého syna a dvě dcery.

Narodila jsem se v tehdy těžce zkoušeném pohraničí- v Karlových Varech v roce 12.12.1950. Rodiče pracovali v pohostinství a tato práce sebou přinášela časté stěhování. Po několika přestěhováních jsme se usadili v Kladně. Tady jsem také začala chodit do školy.

Vlastně jsem chodila do školy ráda, doma jsem si hodně četla a ve škole jsem se mohla pochlubit se svými znalostmi. Zajímalo mě skoro všechno- historie, biologie, jazyky i dění v rozděleném světě.

Poklidné, samozřejmě velmi nadsazené, dospívání urychlily události šedesátých let - kafkovská konference, Pražské jaro a okupace. Ještě dnes vidím v duchu sovětské tanky v kladenských ulicích (některých obrazů se člověk nikdy nezbaví). Na mnoho let bylo všechno jinak. Po maturitě jsem vystudovala obor němčina a čeština na filosofické fakultě UK a vstoupila do života.

Začala jsem učit, nejdříve v učňovské škole, kde se učitel potýkal se silným nezájmem žáků a bylo obtížné a náročné vzbudit leckdy alespoň jejich pozornost (Beroun, Kladno). Po několika letech se mi splnil sen.
 Dostala jsem místo na kladenském gymnasiu. Impozantní secesní budova, ozdoba a chlouba města (ještě stále nedoceněná), se stala mým působištěm.

Zanedlouho promluvil na kladenském náměstí Václav Havel. Dělnické město ho pozdravilo a od teď je naštěstí všechno jinak.

Práce učitele se v principu nezměnila. Jak říkám já, rozsvěcet světlo poznání v očích svých žáků, ale bylo zapotřebí angažovat se pro společnost. Začala jsem pracovat ve straně Zelených, potom ve straně intelektuálů ODA. Poznala jsem zblízka i práci zastupitele (byla jsem jmenována), kulturní komise.

Ve volných chvílích pracuji jako překladatelka a tlumočnice.

Žádné komentáře:

Okomentovat